Інтерактивні батьківські збори з батьками майбутніх першокласників
Збори
– тренінг
Знайомство
з батьками учнів – першокласників
Завдання зборів:
• познайомитися з
батьками, налаштувати родину на необхідність спілкування зі школою, педагогами,
створити оптимістичний настрой на навчальну діяльність, зняти страх родини перед
школою.
План проведення зборів
1. Вправа «Бінго».
2. Самопредставлення.
3. Вправа «Особистий
момент».
4. Вправа «Це чудово!».
5. Енергізатор - «Весела Віра».
6. Вправа «Сімейне коло».
7. Вправа «тонкий папір».
Хід зборів
1. Вправа «Бінго»
Що потрібно ? Лист паперу, ручка.
Всім батькам класу дається
аркуш паперу,його згинаємо навпіл і руками «вириваємо» з нього людину (3хв).
На голові в людини пишемо -
моя мрія.
На правій руці - улюблена
їжа;
На лівій руці - улюблена
книжка;
На правій нозі-улюблене
місце відпочинку;
На лівій нозі-улюблена
музика(5 хв.).
Потім всі члени групи
можуть порухатись і знайти людей,у яких з ними є спів падіння. (5 хв.)
Учитель:
Підніміть руку ті,в кого не співпала жодна позиція (якщо є-дякуємо,подивіться яка
унікальна людина у нас є), підніміть руки ті, в кого є спів падіння. Дивіться
як багато у нас з вами спільного. Так само спільно ми з вами будемо йти до
нашої мети - навчання і виховання ваших дітей.
2. Самопредставлення:
-ім'я і риса
характеру,яка починається з першої літери імені;
-ім'я і 3
позитивних риси;
3. «Особистий момент»
Мета: сприяти
знайомству за допомогою використання звичайних особистих речей учасників.
Час-5 хвилин.
Кількість учасників-без
обмежень (за наявності великої групи, можна розділити її на підгрупи, які
створюватимуть власні невеликі кола).
Матеріали - не потрібні.
Особливі вимоги до
приміщення - відсутні.
Процедура: батьки розміщуються на
стільцях по колу. Учитель пропонує кожному, знайти в себе будь-яку річ (на
тілі, у кишені, гаманці, сумці тощо), яку учасник вважає унікальною для інших, але звичною для
себе, та розповісти групі історію цієї речі. Один член групи (або сам вчитель) починає
вправу, далі по черзі її продовжують усі учасники. Модифікований варіант цієї
вправи: перший учасник бере в руки якусь
власну річ і від її імені розповідає про себе (наприклад, «я – олівець Тетяни, знаю
її не дуже давно, але можу розповісти про неї таке…»). Далі так само, по черзі,
від імені будь яких особистих речей розповідають про себе всі учасники групи.
Під час вправи вчитель фокусує увагу членів групи на тому, що вміння розкритися
перед іншими - важлива особистісна якість, що сприяє встановленню контакту з
людьми. Якщо людина не відкрита, не бажає розповідати про свої переживання й
надії, промахи і невдачі, це, з одного боку, створює в інших враження
успішності, добробуту цієї людини, але з іншого заважає побудові щирих
стосунків, взаємодопомозі в групі.
4. «Це чудово!»
Мета: сприяти знайомству
учасників.
Час-5 хвилин.
Кількість учасників - без
обмежень.
Матеріали - не потрібні.
Особливі вимоги до
приміщення - достатність простору для створення вільного півкола.
Процедура: батьки стоять
півколом, достатньо великим, щоб промовцям було зручно виступати. Учитель
пропонує кожному по черзі вийти в центр півкола і розповісти про якусь свою
якість,уміння чи талант (наприклад, «я люблю танцювати», «я вмію стрибати через
калюжі» тощо).У відповідь на кожне таке висловлювання всі, хто стоїть у
півколі, повинні хором відповісти: «Це чудово!» і одночасно підняти вгору
великий палець.
5. Енергізатор - «Весела Віра»
1. Попросіть учасників
встати в коло.
2. Запропонуйте кожному по
черзі відрекомендуватися, вимовляючи ім’я і яке-небудь слово, що характеризує
його особистість і починається на ту саму літеру, що й ім’я. Наприклад: «Віра –
весела».
Поставте запитання:
Які якості розвиває
вправа?
Яке психологічне значення
вправи?
Слова учителя:
Ви одне з одним знайомі, можливо хтось знає іншого ще, як
говориться, з пелюшок, інші були в одній групі в дитячого садочку. Ви називаєте
одне одного на ім’я, але навряд чи замислювались, яка людина криється за цим
ім’ям. Зараз ми це встановимо. Вам потрібно написати своє ім’я великими
літерами у стовпчик (показую як), а потім напроти кожної літери записати вашу
характерну якість, особливість вашої поведінки, як повинна починається на цю
літеру. Наприклад, ім’я – Аліна, літера А, якість-активна (альтруїстична,
амбіціозна, авторитетна…). Зрозуміло? Тоді починаємо, а потім по колу
зачитаємо, і таким чином поглянемо на
себе та на інших новими очима.
6. Вправа «Сімейне коло»
Мета:
познайомити батьків та з’ясувати їхні очікування, сприяти згуртованості групи
та створення комфортної атмосфери для успішної роботи.
Ресурси: вирізати з паперу
фігурки хлопчиків та дівчаток (за кількістю учасників тренінгу), 2 аркуші
паперу формату А-1, скріплені скетчем.
Хід проведення
Учитель роздає вирізані з
паперу фігурки хлопчиків та дівчаток відповідно до статі учасників. На фігурці
протягом 5 хв. учасник пише своє ім’я,
сімейну роль (тато, мама, тьотя, дядя, брат та ін.) та очікування від
тренінгу. Під час само презентацій учасників учитель прикріплює фігурки на
великий аркуш паперу таким чином, щоб утворилось символічне «сімейне коло» учасників
тренінгу.
7. Вправа «тонкий папір»
1. Дайте кожному учасникові по тонкому аркушу паперу формату
А-4.
2. Інструкція батькам:
• Тримати аркуш за два
верхні кути прямо перед собою;
• Заплющити очі;
• Уважно слухати, що
говорить вчитель;
• Робити те, що
говорить вчитель, із заплющеними очима.
3. Завдання:
складіть аркуш удвоє;
розгляньте місце згину;
вирвіть шматочок паперу з місця згину;
знову складіть аркуш удвоє й повторіть процедуру.
4. Коли ви побачите, що в батьків вийшли маленькі, багато разів
складені аркуші, запропонуйте їм розплющити очі й розгорнути аркуші.
5. Поставте запитання:
• Чи у всіх одинакові аркуші?
• Чим відрізняються аркуші?
Висновок:
у нас вийшли різні вироби тому, що не було чіткої інструкції. Я буду вимагати
від вас чітких дій і даватиму чіткі завдання. Якщо ви чогось не зрозуміли,
спитайте в мене і у нас з вами не буде ніяких непорозумінь.
Немає коментарів:
Дописати коментар